Dit weblog is een verzamelplek van al mijn gehaakte, genaaide en geknutselde creaties. Er komen ook regelmatig kinderknutsels voorbij. Kijk rustig rond!
RSS

1 februari 2014

Rigoreus

Ik ben er nog hoor, en flink aan het haken ook wel. Maar erg veel resultaat kan ik nog eventjes niet laten zien. Ik ben iets aan het maken voor de baby, dat is al wel bijna klaar :D

Ik heb besloten dat ik de deken uit ga halen en overnieuw ga beginnen. Hij begint rond te lopen en volgens mij komt dat met name omdat ik te voorzichtig en te los ben begonnen. Normaal gesproken haak ik heel strak door de waarschuwingen in het patroon om te strak te haken heb ik met een grotere haaknaald en ook nog erg los de eerste twee toeren opgezet. Maar ik blijk met dit materiaal veel losser te haken dan ik gewend ben. Ondanks m'n proeflapje gaat het nu toch echt te scheef lopen allemaal en ik kan het beter nu uithalen, dan over een paar weken. Ik moet nu wel zo ongelofelijk los gaan haken of met een zoveel grotere haaknaald, dat vind ik niet prettig en niet mooi.
Op de foto lijkt het nog wel mee te vallen, maar ik heb hem wat rechtgetrokken. Eigenlijk is het nog veel erger...



Ik ga nu dus toch beginnen met een andere haaknaald en iets strakker haken, dat voelt voor mij toch wat prettiger. Hopelijk gaat ie nu goed!!

0 comments:

Een reactie posten