Dit weblog is een verzamelplek van al mijn gehaakte, genaaide en geknutselde creaties. Er komen ook regelmatig kinderknutsels voorbij. Kijk rustig rond!
RSS

7 maart 2015

CAL 2014 vorderingen

Terwijl 2015, inclusief nieuwe CAL, al weer een tijdje bezig is, haak ik nog aan de deken van de CAL 2014.
Deze crochet along startte begin 2014. Het is de Nederlandse vertaling van de "as-we-go stripey blanket" en wekelijks verscheen het patroon van de volgende paar toeren op de blogs van Tertia en Jolanda. De eerste maanden hield ik het goed bij, maar vanaf mei bleef de deken lang liggen. Eigenlijk heb ik het in de kerstvakantie pas weer goed opgepakt. Sindsdien ga ik (in vergelijking tot vorig jaar) wel als een trein :)


Ik ben nu op het punt gekomen dat ik alle toeren van de deken gehaakt heb (plus een aantal extra her en der tussendoor). Ik vind de deken nog niet lang genoeg, dus ik ga er nog wat extra toeren aan toevoegen en daarna komt er nog een rand omheen. Ik ben er nog niet, maar het feit dat ik aan het einde van het patroon ben beland, is toch wel een mijlpaaltje (vind ik). Daarom vond ik het wel weer eens tijd worden voor een paar fotootjes van de vorderingen. Het was vandaag mooi weer om de deken even buiten op de grond te leggen, buiten fotografeert het altijd wat makkelijker dan binnen. Toch blijft het lastig om de kleuren goed op foto vast te leggen.


130 cm breed en (nu) 125 cm lang

Het fijne aan het haken is nu, dat ik 's avonds al een heerlijk warm kleedje over m'n benen heb als ik onderuitgezakt op de bank zit. 

Wil je alle foto's van mijn deken tot nu toe nog eens bekijken? Klik dan op het label "cal-stripey blanket". 

0 comments:

Een reactie posten